De uitdaging
Door een beperking in het administratiepakket van de klant was het niet mogelijk om orders te controleren voor ze definitief in het systeem werden geplaatst. Dit had als gevolg dat er veel typfouten direct in het systeem werden overgenomen, of dubbelingen ontstonden in het klantenbestand.
Dit had als gevolg dat medewerkers van de Backoffice per dag veel tijd kwijt waren aan het alsnog herstellen van deze fouten, aanpassen van facturen en het ontdubbelen van gegevens.
Controle vooraf en scannen op veel voorkomende issues
Het nieuw te ontwikkelen systeem zou de mogelijkheid moeten bieden om de orders in tijdelijke vorm op te slaan zodat ze gecontroleerd kunnen worden. Daarnaast bestond er, door de jarenlange ervaing, een lijst met veel voorkomende problemen met ordergegevens. De nieuwe applicatie zou de items van deze lijst moeten implementeren, om zo potentiële fouten preventief op te sporen en de medewerkers erop attent te maken.
Onze oplossing
Voor het opvangen van de orders hebben wij een speciale portal en bijbehorende API ontwikkeld. Via deze API kunnen verschillende bronnen gebruikt worden om de portal te voeden, dus niet alleen de website.
De medewerkers kunnen vervolgens in de portal de orders beoordelen, koppelen aan bestaande debiteuren en worden erop geattendeerd bij eventuele problemen in een order. Na goedkeuring door de medewerker kunnen deze orders alsnog definitief naar het administratiepakket worden doorgezet voor facturatie.
Andere projecten
Afspreken voor een kop koffie?
Wij komen graag naar u toe om samen van gedachten te wisselen.